أحدث اعلان خبر طلاق الفنان المصري أحمد سعد من زوجته مصممة الأزياء علياء بسيوني، جدلاً كبيراً على مواقع التواصل الاجتماعي، خصوصاً بسبب الرسالة الطويلة التي كتبتها علياء على صفحتها، واتهمت فيها زوجها السابق بالعديد من الامور.


وعلقت الفنانة سمية الخشاب على خبر الطلاق، من خلال نشر مقطع من مسلسل "ريا وسكينة"، وفي المشهد تبدأ سمية في الرقص عقب كلمة "يالهوي"، ولكن، سرعان ما قامت بحذف الفيديو عن حسابها.
وكانت علياء قد اعلنت الطلاق وكتبت: "الحمد الله على كل شئ ، تم الطلاق بيني و بين احمد من شوية بناء على رغبته .. حابة اشكر احمد جدا على اصله الغير طيب و معدنه السيء وحابة اقوله شكرا على قرارك اللحظي الغير موفق في خراب بيتنا وتدمير اسرتنا الجميلة الانا حقيقي تعبت فيها لوحدي تماماً و حاولت و عديت بمواقف مفيش حد في مكاني يقبلها عشان الاسرة دي وعشان المشوار الانا ابتديته ومكنتش حابة انه ينتهي . شكراً على توقيتك الجميل و انا قاعدة ببنتي ٣ ايام وانت مش عارف حاجة عشان مشغول الساحل و خروجاته وبعدها شغلك . اكبر شكر على المقلب الانا اخدته في العلاقة دي والكنت فاهمة ان ليها قيمة ببني وبضحي وبتنازل عشانها و انت طلعتها والا تسوى . ربنا معايا انا و بناتي في الجاي وينتقم منك ويديلك على اد كل حاجة حصلت".