رامي نادر ممثل ويدرب على التمثيل من خلال ورش يقوم بها، وعلى الأغنية من أنه أطل بأدوار ثانوية في الاعمال التمثيلية، الا أن هذا الأمر لا يعيبه، ومن الممكن أن يحظى يوماً ما بفرصة تمثيلية تقلب حياته رأساً على عقب، وتجعله من أهم النجوم في الوطن العربي.


لكن الحياة لا تخلو من الناس التي تستلذ بأن تحطم غيرها نفسياً، وهذا النوع ينتشر بكثرة على مواقع التواصل الإجتماعي، فقد أورد أحد الأشخاص تعليقاً عند رامي كتب فيه ساخراً :"إزاي حضرتك كومبارس وبتدي ورش؟"، وهذا التعليق أزعج رامي فرد: "سؤال وقفت افكر فيه كتير ...و اتضايقت اكيد، بس لاقيته قايل حضرتك ...ف عجبنى الاحترام بتاعه، ف ده كان ردى، عندك حق ..بس الأدوار الكومبارس اللى انا بعملها ... أدوار كويسه و في ممثل كويس بيعملها ولا ممثل وحش ؟ ..انا بدرب الناس على التمثيل و اتمنى يكون حظهم افضل منى ... لان الممثل الكويس ممكن يفضل كومبارس او فى لحظه يبقى نجم..حظ و توفيق..لانه ممثل كويس ..و ده اللى بدرسه فى الورشه...شكرا لاهتمامك".

من ناحيته الفنان المصري تامر حسني، لم يمر على الموضوع مرور الكرام، بل لفته وأحب أن يسلط الضوء عليه، ليوجه من خلاله رسالة للشباب، بأن يكفوا عن تحطيم غيرهم من خلال كلام جارح ومؤذٍ نفسياً، ولم يكتفِ تامر بذلك، بل وعد رامي بأن يرسل له العديد من الشبان للتدرب عنده، وطلب التعرف على رامي، وأن يتعاونا سوياً، كما أشاد تامر بطريقة رامي المحترمة بالرد.
وفي تفاصيل ما كتب تامر حسني: "لفت نظري البوست ده، استاذ رامي انت فنان محترم و ردك حقيقي راقي رغم تعرضك لكلام محبط انت مردتش الاساءه بالاساءة و ده ليه اعتبار كبير اوي فوق ما تتصور عند ربنا قبل البشر و ممكن تكون جواك زعلت بس اكيد التعليق اللي زعلك ده ممكن يكون سبب في حاجه تفرحك قريب و هتشوف كلامي و انا شخصياً مكنتش عارف انك بتمرن تمثيل و عرفت من البوست ده و هبعتلك شباب يتمرنوا عندك و اتمنى اقابلك و اتعرف عليك و نفتح باب شغل مع بعض …. و اتمنى من الشاب اللي كتبلك كده انه يراجع نفسه و ميحاولش يحبط حد تاني لان الكلمه المحبطه فعلاً ممكن تموّت بجد و يكون تأثيرها اكبر من السلاح ….. التعليق السلبي اللي اي حد بيكتبه بمنتهى البساطه و هو في بيته بيضحك !!!! ممكن يكون سبب في قتل حد نفسياً او يكون سبب في تدمير اسره او سبب في جرح روح كانت فرحانه و متفائله و بسببك كل ده اتهد…. ربنا يوفقك يا فنان يا محترم(( يا شباب خلونا رحيمين على بعض عشان ربنا يرحمنا )) عشان كل ما بقيت رحيم في كلامك هتلاقي ربنا بيسخرلك في عز زعلك و احباطك ناس تفرح قلبك بالكلام الرحيم اللي يقويك على الدنيا".

تعليق تامر حسني جاء بمثابة طبطبة على قلب رامي، ويدل على أن تامر يستحق القاعدة الجماهيرية التي تحبه، فهو يعرف أنه قدوة لعدد لا يستهان به من الشبان والشابات الذين يتمثلون به، ليس فقط في الستايل الخارجي، بل بتصرفاته أيضاً، وبهذه الخطوة هو قدوة في التصرفات، والرسالات الإنسانية الهادفة التي يوجهها.

وشعر رامي بسعادة كبيرة بسبب خطوة تامر، أما كاتب التعليق السلبي فحظي أيضاً بنصيبه الذي يستحقه من الإنتقادات التي جعلته عبرة لمن يعتبر.
مع الإشارة إلى أن رامي نادر رد على تامر حسني كاتباً: "النور قطع..رجع لاقيت رسايل و منشنات و اضافات، ببص لاقيت تامر حسنى..اه والله تامر حسنى عامل بوست محترم جدا بيدعمنى معنويا ..مش لاقى رد غير سبحان الله، ساعه (النور قطع فيها) اتحولت المضايقه من كومنت من شخص ... لسعاده و رده اعتبار من واحد من أهم نجوم الوطن العربى كله ...الحمد لله و سبحان الله".