يعد الفنان المصري تامر حسني من الفنانين الذين يهتمون بالتواصل مع جمهورهم بشكل كبير، وقد حاول تامر مساعدة الأشخاص المحبطين بشرح الأسباب التي أدت إلى هذا الإحباط ومحاولة رفع معنوياتهم.


وكتب حسني في صفحته الرسمية بموقع للتواصل الاجتماعي موجهاً رسالة لهؤلاء الأشخاص بالتحديد وقال : "لفت نظري في تعليقاتكم إن في ناس كتير مش عارفين يوصلوا وينجحوا وحاسين إن كل شيء سيء ملازمهم، وفاكرين إنهم منحوسين ومصدقين إن حظهم وحش.
وأضاف: "أنا هشاور على سبب مهم بينتج عنه الشعور ده، كتير من صدمات حياتك بيكون السبب فيها هو عقلك الباطن، يعني أنت السبب ورا كل ده عشان عقلك الباطن بعد الصدمات وبعد كل جرح خزّن معاني غلط واقنعك بيها إنها صح، زي إنك شخص قليل متسواش وملكش قيمة، وإن الطيبة مش كويسة ولازم تبقى شرير عشان تعرف تعيش".
وتابع: "إن الأفكار دي بتنجح في صنع طاقات سلبية حواليك تزيدك في هدم نفسك، وعقلك الباطن بيخليك تصدق نتايج صدماتك أكتر من وعود ربنا.
وعن الحل لهذه المشكلة قال: الحل إنك لازم تتعامل مع مخك إنه جهاز هتفتحه وترمي منه كل المعاني البايظة، وتبدل المعاني دي بالمعاني الصحيحة".
وكان أخر أعمال تامر حسني فيديو كليب جديد لأغنية "رمضان كريم"، والذي طرحه على يوتيوب احتفالاً بالشهر الكريم ويعتبر هذا الكليب هو الثاني لأغنية رمضان كريم بعد أن طرحها تامر العام الماضي، والأغنية من كلمات محمد مصطفى ملك، ألحان محمود أنور، وتوزيع محمد ياسر.