ردّت الممثلة المصرية رانيا يوسف على كلام طليقها ووالد ابنتيها المنتج محمد مختار بشأن مصاريف ابنتيهما.


وبعد نشر الإعلامية المصرية أسما إبراهيم فيديو من حلقتها مع مختار، علّقت رانيا يوسف عليه بالقول: "يعني معاك بالخمستاشر ألف ومش معاك مستندات بفلوس المدارس اللي بتدفعها."
وأضافت رانيا يوسف : "الخمستاشر ألف دول تصرفهم على القطط اللي بتأكلهم في الشارع".
وأثار المنتج محمد مختار جدلاً واسعاً بعد تصريحاته عن مشاكله مع طليقته رانيا يوسف ومنها: "أنا على مدى 5 سنين مردتش على رانيا يوسف، ولكن الموضوع زاد، وأنا اديتها كل حاجة أعمل إيه تاني، ومعايا مستندات فيها ختمي وبصمتي وحزين إني طالع أقول كدا".
وعن موضوع مصاريف ابنتيهما قال مختار: "هي قالت إني مش بصرف على بناتي، لكن أنا معايا ورق رسمي ومستندات، تثبت أن اللي قالته غلط، وببعت لها شهريًا 15 ألف جنيه أكل وشرب لبناتي، وكمان 800 ألف للتعليم بس".
أما عن إتهام الممثلة نادية الجندي بطلاق رانيا ومختار، فقد قال الأخير: "نادية الجندي بريئة تماماً، ومالهاش دعوة خالص بالموضوع ده".
المشاكل العائلية والزوجية لا تناقش ولا تبث ولا تنشر على شاشات التلفزة ولا على مواقع التواصل الإجتماعي، إنما تعالج خلف الأبواب المغلقة ولا يعلم بتفاصيلها إلا من له شأن وعلاقة، لذلك أبقوا مواضيعكم الشخصية بعيدة عن متناول الإعلام، وإحفظوا ماء وجوهكم ووجوه أولادكم أمام الجمهور.