أبدت الممثلة المصرية المعتزلة فريدة سيف النصر انزعاجها البالغ من كثرة الأنظار حولها خلال الفترة الحالية، وعبرت عن هذا من خلال حسابها الخاص على موقع التواصل الاجتماعي.


ورفضت فريدة التركيز عليها باستمرار، وذلك بعد أن أحدثت ضجة غير مقصودة منها عندما ظهرت بلون شعر مختلف في اليومين الماضيين، وعلى أثر هذه الضجة قالت: "هو في ايه بجد.. ايه الخيبة اللي أنا فيها دي.. كل ما اتنفس ولا أتصور ولا أتكلم أبقى تريند وحديث المدينة.. ليه خير إن شاءالله.. محسيسني إني لسه صغنونة نوغة .. وإني مثلا نزلت صورة بلبس مثلا ملفت مش قاطعة لكم رأسي وبس.. مالكم بجد... وجرايد ورقيه محترمة ومواقع برضة كبيرة .. هو مافيش غيري.. في ناس أحلي وأصغر وأهم وعندهم اللي ترغوا فيه.. ".
وأكدت فريدة أن هذا سيضطرها لعدم التجاوب مع أسئلة الصحف والمواقع، رغم أنها لا تحب هذا التعامل أبداً، فأضافت: "هتحرموني أكون ذوق وأدي أخبار أو أرد علي صحافيين خالص وللعلم مبحبش أصد حد أو التعالي بالذات الشباب الجديد ، يكون جزائي عكس الكلام وأخد عناوين فرقعة علشان التريند.. الأمانة والمهنية أهم من مصطلحات السوشيال ميديا الجديدة دي.. عموما كده عيب لأي حد احترمته رغم صغر السن والحداثة في المهنة ورديت وحبيت أسانده.. والنتيجة علشان فرقعة تخسرني ماشي ألف شكر ومش هارد تاني مع اعتذاري للجميع".