تحدثت الفنانة المصرية حورية فرغلي عن علاقتها بالممثلة التونسية درة، حيث رفضت في البداية الحديث عنها، مشيرة إلى أنهما كانتا تلتقيان في نفس المكان الذي يجمعهما في تصوير عمل ما، لكن لا سلام ولا كلام بينهما.


وقالت فرغلي عن خلافها مع درة: "هي بالنسبة لي علامة استفهام، معرفهاش خالص، كنا ساكنين في نفس المكان، مثلنا مع بعض فيلم، مبتسلمش ومش بتيجي تتكلم معاكي"، ولفتت إلى أن الخلاف بينهما بدأ بسبب فيلم جمعهما في دور البطولة، وحينها طلبت درة بعدم ذكر إسم حورية على الإعلان.
وتابعت حورية فرغلي حديثها على قناة الشمس :"أنا في الفيلم ده تعبت فيه أوي وكنت حورية فرغلي بردو، وأنا وإياد نصار ودرة وأحمد فهمي، وهي طلبت إن أنا متحطش لا في الأفيش، ولا في الإعلان، والأفيش والإعلان اتعملوا وأنا مش موجودة، فأنا روحت شركة الإنتاج واتخانقت معاهم".
وأضافت قائلة: "المخرج قال إن درة هي اللي طلبت كده، وبصراحة المنتج غيّر التيزر وغير الأفيش وحطني فيه، بس بعد ما انا روحت واشتكيت، ودرة كان المفروض اسمها يتحط الأول ومكنش عندي مشكلة في ده..أحمد فهمي كان طالع جوزي ودوره كان أصغر من دوري، ليه هو ودرة وإياد نصار يتحطوا وأنا لأ؟، إذا كان أنا عنصر رئيسي في العمل".