خرج الممثل المصري أحمد فلوكس عن صمته بعد تداول أنباء على مواقع التواصل الإجتماعي تفيد أن فلوكس يتجاهل والده الفنان المصري فاروق فلوكس ولا يوجد أي تواصل بينهما وإن تواجد فهو قليل، وأن علاقتهما غير قوية.


ونشر فلوكس عبر حسابه الخاص على موقع التواصل الإجتماعي، تسجيل لمكالمة هاتفية بينه وبين والده ليحسم الجدل حول هذا الموضوع، ووجه والده إعتئارة لإبنه أحمد مؤكدا أنه لم يكن قاصدا ما تم تداوله على مواقع التواصل وأنه تم استغلال كبر سنه للحصول على تصريحات مثيرة للجدل قائلا : ""أنا يا أحمد مش كويس ولما بطلع أتكلم في البرامج بقول كلام كتير لأن أنا قلبي طيب والله، أرجوك متزعلش مني".
ليرد أحمد فلوكس على والده ويقول: ""جزمتك فوق راسي يا بابا، متشيلش جواك أي حاجة، دي لعبة انت لم يكون لك ذنب فيها، أنت عارف إني بحبك جدًا، ومقصرتش معاك، ولو مجتش البيت خلال الفترة الماضية لأن عندك ظروف معينة أنت عارفها كويس، وأنا مش هطلع أشرح الكلام ده، وأتكلم في بيتي وحياتي الشخصية".
وأضاف أحمد فلوكس مؤكدا أن ما حصل كان محبوكا واتفاقا مسبقا: " "هما لم يستوعبوا كلامك، وعايزين يطلعوني مجنون تمام، أنا عارف اللعبة دي اللي هم بيلعبوها، وهما مش هيفهموا، لما يكون عندي مشكلة مش هاجي أقولك أنا بمر بهذا الظرف، لأن المفروض لما تقول مشاكلي مجيش أقول، وهما عرفوا يشحنوك وياخدوا كلام معين منك، بناء على سنك أنك كبرت".
وعلق فلوكس على الموضوع قائلا: "حسبي الله ونعم الوكيل فيكم، مارحمتوش الراجل الكبير، بس تمام.. صبرا".