أثارت الإعلامية المصرية ريهام سعيد جدلا كبيرا عبر مواقع التواصل الإجتماعي بعدما خرجت عن صمتها وهاجمت جميع المسيئين لها.


ونشرت سعيد صورة عبر حسابها الخاص بموقع التواصل الإجتماعي أرفقتها برسالة طويلة هاجمت فيها جميع المسيئين لها وقالت: "حسبي الله و نعم و الوكيل في كل مفتري و في كل افاق ساهم انه يقضي علي مجهود سنين طويله . حسبي الله ونعم الوكيل في كل واحد ساهم انه يصدر فكره غلط عني و عن شخصيتي حسبي الله و نعم الوكيل في كل واحد جاب سيرتي عشان يشدني لمشكله و اطلع في الاخر بتاعت مشاكل لما يكون ليه رد فعل".
وتابعت حديثها قائلة: "حسبي الله و نعم الوكيل في كل واحد وقفت جنبه و اتخلي عني في وقت شده و عارفاهم بالاسم و مش هانسي . حسبي الله و نعم الوكيل في كل واحد مايعرفنيش و قال كلمه وحشه عني . حسبي الله ونعم الوكيل في كل صحفي كتب خبر في عز ازمتي عشان يقضي علي شغلي و اسمي انا ٢٢ سنه مقراتش كلمه كويسه مع اني حققت نجاح غير مسبوق".
واختتمت رسالتها قائلة: "انا بتحارب بقالي ٦ سنين و لسه بتحارب بشده في كل حته حتي في التمثيل معرفش ليه و من مين . كل مره يموتوني فيهاكنت بقوم عشان اولادي عشان تعبي و عشان الحق يا رب يا رب يا رب اشوف حقي راجع من كل الي ظلمني قبل ما اموت.ابرنامجي كان السابع علي العالم .كل تهمتي اني نجحت انا اسفه".