ردت الممثلة المصرية ياسمين صبري على هجوم والدها الدكتور أشرف صبري عليها بأسلوب ذكي.


وردت صبري معيدة نشر منشور لأحد المتابعين، قال فيه: "انسجامك مع ذاتك هو اللي يعطيك الحصانة والقوة الحقيقية .. أما خوفك من أحكام الاخرين في عمقه هو اختلال انسجامك مع ذاتك .. ايش سبب اختلال انسجامك؟ احكامك المؤذية على ذاتك وتصرفاتك الكلام اللي يهزك من الاخرين هو حكمك الداخلي على ذاتك"، ما اعتبره المتابعين جواب ذكي.
وكان أشرف قد اتهم ابنته ياسمين بالكذب، قائلا: "دي المدرسة اللي اتخرجت منها بناتي، اللي واحدة منهم بتدعي إنها كانت في مدارس عربي، وعاشت حياة بائسة فقيرة، وأنها وصلت بمجهودها! هو الكدب في حد يوصل للدرجة دي؟".
وكشف صبري أن ابنته ياسمين عاشت داخل فيلا فيه حمام سباحة ونادي رياضي، وحياة راقية جدا، وكانت تعذبه كثيرا حتى تنجح بدراستها وقال: "كانت بتروح الكلية بالعافية وأصحيها الصبح بالساعة علشان تروح الكلية، وتترفد في السنة مرتين، وعميدة كلية إعلام بيروت موجودة وتشهد.. كنت أروح دايمًا أقدم اعتذارات وشهادات طبية علشان ترجع الكلية وشهاداتها عندي كلها كحك وأبوها دكتور".
واختتم أشرف صبري حديثه متحدثا عن أزمتها مع أخيها قائلا: "أخوكي بهدلتيه، اللي طول عمره جنبك وبييجي من آخر الدنيا علشانك! يا شيخة بطَّلي اللي انتي فيه ده، وحسبي الله ونعم الوكيل فيكي.. بطَّلي تجيبي سيرة عيلتك.. أبوكي اللي ربَّاكي منك لله".