استفز الشاعر المصري كلام وجهه إليه أحد معجبي الفنانة إليسا حمل نوعاً من التقليل من شأنه جاء فيه:""تخيلو صاير عم أتخيل الاغاني بصوتاا وخاصه التعاملات الجديده اتحمست لها ، بس يا ويل أيمن بهجت قمر لو عطاها غنيه متل الي عملها لنانسي بعنوان خمسه فرفشه والله لاخنقه ، لازم ينتبه والا بيضيع ويضيعنا ، تعرفو انو نانسي ما دخلته البومها الأخير لانو ما صار يقدم شي فخم بس اتلزق باليسا".


لكن أيمن رد عليه مستغرباً كلامه قائلاً :"هو أنت بتقول إيه! نانسى ما دخلته إيه! عيب عليك أسألوا نانسي مافيش الكلام ده.. بس العيب على اللي سايبكوا تقولوا كدة .. أنا عامل "بالبنط العريض" و"حتة من قلبي" و"سنة الحياة"، للجسمي، وعامل الكدابين لشيرين"، وووجه كلامه في منشور آخر للفنانة نانسي عجرم قال فيه :"هو أنتوا هتفضلوا برضه ساكتين على الكلام ده؟"، فما كان من نانسي إلا علقت قائلة :"يا أيمن أنت اللي هتفضل ترد على الكلام ده و يأثر فيك؟! مشوارنا و نجاحنا مع بعض مستمر بإذن الله. بحبك... آه ونص"،وأجابها أيمن:" نانسي اختي وحبيبتي وده العشم يا نانسي ربنا ديم المحبة"
ومن المقرر أن تحيي نانسي عجرم حفلا غنائيا في الرابع من الشهر المقبل في إستاد القاهرة الدولي ستتخلله العديد من المفاجآت تقدم من خلاله باقة متنوعة من اغانيها القديمة والحديثة.