فاجأت الإعلامية الكويتية ​فجر السعيد​ الجمهور بانتقادها للفنانة المصرية ​سمية الخشاب​، فنشرت عبر صفحتها الخاصّة على موقع التواصل الإجتماعي، مقطع فيديو لسمية واتهمتها بأنها تقدّم أي محتوى وتعتقد أن التطبيق عبارة عن مرايا لها.

وكتبت: "الصدفة قادتني الى حساب الفنانة سمية الخشاب في "سناب شات"، وبديت أتابعها من باب الفضول، وكونها نجمة مهمة قلت أتعرف عالجوانب المختلفه في شخصيتها بعيداً عن التمثيل".
وأضافت: "اكتشفت أن هناك سوء فهم قوي عندها عن فكرة السناب، أتصور أنها تعتقد السناب هو مراية كل شوية تبص على نفسها فيها آنا حلوة... شعري حلو... بعرف أعمل بوز البطة ولا لأ؟.. لا يا حبيبتي إنتي فاهمة الموضوع غلط، السناب شات برنامج عن الحياة الاجتماعية يستعرض فيه المشتركون يومياتهم ليكون هناك تواصل اجتماعي... يا سميّه حتى الفاشينيستات ما بيعملوش اللي إنتي بتعمليه... ليه بس كده؟ مين اللي فهّمك السناب غلط؟ الفاشينيستات اللي رزقهم على السناب ما بيعملوش اللي انتي بتعمليه وبينوعوا. يوم يتصوروا ويوم يعرضوا ملابس ويوم يعلّموا الناس إزاي تحط مكياج ويوم ياخدوا الناس معاهم جولة في المطاعم ومنيو الأكل وأيام كثيرة بيتكلموا... مثلاً يتخانقوا مع بعضهم أو يلقحوا على بعض بالكلام وكله في إطار التنويع والحياة الاجتماعية".
واختتمت فجر السعيد هجومها قائلة: "مو معقولة حبيبتي كل السنابات نشوف سمية وعيون سمية وحواجب سمية وهم بيرقصوا ورقبة سمية وهيّ بتتكسر من الطرب... وجمال ودلع سمية... أسبوع أتابعك ماشفت إلا عيونك وشفايفك وشعرك... كل يوم كل يوم كل يوم... صعبة بلوك".