هاجمت الممثلة المصرية ​منة فضالي​، الممثلة المصرية ​ياسمين صبري​، مشيرة الى أنها ممثلة ضعيفة وتشتري الشهرة بفلوس زوجها رجل الأعمال المصري ​أحمد أبو هشيمة​.
وقالت منة خلال حلولها ضيفة على الإعلامي العراقي ​نزار الفارس​ في برنامج "​مع الفارس​"، عبر قناة "الرشيد" العراقية: "​مي عمر​ وياسمين آه ظهروا قبلي، بس ياسمين ليها ظروف خاصة ممكن جوزها بينتجلها ومي عمر بتشتغل بقالها فترة بتشتغل من مسلسل الأسطورة ومع ​عادل إمام​ بعيدًا عن ​محمد سامي​".
وأضافت: "أنا بالنسبالي بشوف ياسمين ست جميلة، لكن ممثلة ضعيفة، هي حلوة، محتاجة تشتغل على نفسها، الحلاوة مش كل حاجة، أنا شوفتها في مسلسل ضعيفة، لكن أنا أحبها شكلًا، هي شكلها حلو وزي القمر، لكن تمثيل ضعيفة".
وتابعت منة: "مش موضوع شهرة أكبر من حجمها، دلوقتي الناس بتشتري الشهرة، إنت دلوقتي تقدر تشتري المتابعين واللايكات".

منة فضالي ترتدي ​الحجاب

وإرتدت منة فضالي الحجاب علي الهواء، بناء علي رغبة نزار الفارس، وقالت خلال المقابلة: "أنا لو لبست الحجاب مش هقلعه".
وأضافت أن ظروف عملها تمنعها من في الوقت الحالي، ولكني هي ليس ضد إرتداء الحجاب.
كما أشارت الى أنها ملتزمة بأداء الصلوات الخمسة في موعدها، وتصلي صلاة الفجر في وقتها.

عمرها الحقيقي

وقالت منة فضالي خلال المقابلة أيضاً إنها ليست مرتبطة حتى الان، وترغب في الإرتباط بشخص أكبر منها في العمر أو في عمرها نفسه وليس أصغر منها، وتابعت: "نفسي ألبس دبلة، بس أحب آخد شخص أكبر مني في السن أو في سني، أصغر مني ده هيبقى صعب شوية، مش مهم أكبر مني بقد إيه، أنا كنت مخطوبة لحد أكبر مني بـ20 سنة، وكنت بحبه جدًا ومكنش فارق العمر مأثر عليا خالص، بس كان كويس جدًا وكان بيحبني جدًا وكنت بحبه جدًا وبحترمه جدًا".
وأضافت أن سبب انفصالها عن خطيبها، هو رغبته في تخليها عن الفن، "قالي يا أنا يا التمثيل".
كما كشفت منة عن عمرها الحقيقين، قائلة: "هتم الـ38 السنة دي".
وحول سؤالها عن الإغتصاب الزوجي، قالت منة: "أنا أول مرة أسمع المصطلح ده دلوقتي، بس أي علاقة بين الزوج والزوجة مينفعش تبقى على الملأ كده، وتبقى بابلك (عامة) لكل الناس".