هاجمت إبنة رجل الأعمال المصري محمد حلاوة ليلى، زوجة أبيها السابقة الممثلة المصرية ​ياسمين عبد العزيز​ بمنشور كتبته عبر خاصية الستوري في صفحتها الخاصة على موقع التواصل الإجتماعي، وكتبت قائلةً: "أوعى تدعي حاجة مش فيكى عمرك ما كنتي كويسة مع حد، إنتي اللي خطفتي بابا مننا .. من 17 سنة وماما على ذمته ومن 17 سنة حاولتي تقطعي علاقتنا ببابا وحاربتينا وأذتينا كتير .. الناس العادية مش عارفة حاجة بس الناس اللي حوالينا عارفين كل حاجة ياريت تبطلي أذى بدل ما نعرَّف الكل، إنتي اللي قاطعانا عن إخواتنا من يوم ما اتولدوا وكفاية اللي عملتيه من شهر معايا في شرم الشيخ قدام الناس معايا .. عيب وكفاية وبطلي تظهرى بصورة مش حقيقتك".

هجوم من شقيقة محمد حلاوة

وليلى ليست اول من هاجم ياسمين عبد العزيز من عائلة طليقها محمد حلاوة فشقيقته لمياء حلاوة كانت قد علقت على حديث الممثلة المصرية ريهام حجاج مع الإعلامية بوسي شلبي عن كواليس زواجها من محمد حلاوة التي هاجمت طليقته الممثلة المصرية ياسمين عبد العزيز أيضاً من دون ذكر اسمها.
ونشرت لمياء فيديو على صفحتها الخاصة قالت فيه: "أنا اسمي لمياء حلاوة أخت محمد حلاوة، الحقيقة أنا شفت برنامج ريهام صاحبتي وأختي ومرات أخويا وكنت فرحانه بيه وشفت أنها قالت كلام محترم وكلام من قلبها، الحاجة اللي ضايقتني وأزعجتني ودي حاجة عائلية أني فوجئت من كام ساعة كلام يتقال على حرابيق وكلام ميصحش يتقال".
وتابعت: "يا جماعة إحنا بقالنا 3 سنين بنتحارب ونتهاجم ويتقال علينا كلام غلط وأحنا مبنردش علشان خاطر مصلحة ولادنا وعلشان ده اللي اتعلمناه في الدنيا أن احنا نخاف على ولادنا بس الظاهر أن في ناس تانية مش فارق معاها الكلام ده احنا خلاص خرجناكي من حياتنا وقفلنا صفحتك ومش بس كده مبنفتكركيش وعاوزينك أنتي كمان تركزي في صفحتك وتنسينا وحاولي أن أنتي تكوني سعيدة لأن أحنا بقينا سعداء وأحنا بعيد عنك، يارب الكلام ده يوصلك لأن غير كده أنا أظن أنك هتبوظي الصفحة الجديدة بتاعتك هي كمان، ده اللي عاوزة أقولهولك وأقوله لمصلحة ولادك".