ردت الإعلامية المصرية ​ريهام سعيد​ على مغني المهرجانات المصري ​حسن شاكوش​، بعدما هاجمته نتيجة المشاكل التي حدثت بينهما بعدما طالبته إحياء حفل تخرج أبنائها في الساحل الشمالي، وظهرت ريهام في بث مباشر عبر حسابها الخاص على موقع التواصل الإجتماعي، معلنة ندمها بسبب الرد على حسن شاكوش.
وقالت إنها تواصلت معه ليحيي حفل تخرج أبنائها في الساحل الشمالي، وإنه طلب منها 30 ألف جنيه، واكتشفت بعد فترة أنها تتحدث مع مدير أعماله وليس مع شاكوش شخصيًا.
وأوضحت ريهام أنها قالت لمدير أعمال شاكوش: "هم 5 دقائق بس يغني بلاي باك ويدوب يحرك شفايفه ويمشي مش مستاهلة 30 ألف جنيه".
وأضافت: "مدير أعماله قال مينفعش يغني بلاي باك عشان نقابة الموسيقيين، وحسن شاكوش جه لحد باب القرية السياحية في الساحل ورفض يدخل وكسر بخاطر ولادي اللي بيحبوه وطلبوا يشوفوه".
وتابعت: "ماتطلعش تتكلم على أعراض ناس، عيب فيه أصول اطلع قول كذابة مابحبهاش، ما تطلعش تقول أنا شفت حاجات، ما ينفعش أجيب سيرتها أو أتكلم عنها، الحاجات إللي شفتها دي أكتر من الحاجات إللي بتشوفها في الأماكن إللي بتغني فيها".
وأضافت: "أنت ما تحلمش تسلّم على عيالي، لأنهم ناس محترمة جدًا".
وختمت ريهام بالقول: "عيب الشهرة تغيّرك، شغلتك زي الدكتور لما تدخل حفلة خاصة أو فرح ما تطلعش تقول شفت إيه، وأنت غنيت للخمرة، والحشيش، وأماكن أنت عارف اسمها، وطالع تتكلم على عيالي إللي تعبت فيهم".