كشفت الممثلة المصرية سماح أنور الكثير من أسرار حياتها الخاصة والزوجية، قائلةً :"أنا طول عمري بحب الرجالة الكبار في السن، لأنهم بيكونوا مثقفين وعقليتهم كبيرة، وممكن يكون في عقليات في أعمار صغيرة كويسة ولكن الحقيقة أنا لم أقابلهم، والقاعدة اتكسرت فقط في زواجى الوحيد لأنها كانت مبنية على علاقة استلطاف وصداقة نادرة جدا".


وكشفت أنور أنها أخفت خبر زواجها عن أهلها، قائلةً :"أنا أخفيت خبر زواجى بناء على رغبة أهلى، لأن هما فى الأصل فنانين وأنا في الوقت ده كنت ناجحة جدا، فكان لديهم القلق أن العلاقة دى تعطل نجاحى، بجانب أن العلاقة مش هتستمر وده حصل فعلا، وحتى موضوع الحمل مكنش حاجة مستحبة خالص وقتها".
وتابعت خلال لقائها فى برنامج "Its show time" مع الإعلامية هبة الأباصيري، المذاع على CBC: "أنا أخفيت أيضا إن أدهم ابني الحقيقي، لأن وقتها كنت عاوزة أرضي والدي ووالدتي لحد كبيرا جدا، فأنكرت وجود أدهم لفترة، وأوهمت الناس بإني متبنياه، وبدأ زملاؤه في المدرسة يقولوا له إن سماح أنور مش والدتك وكدة".
واستكملت: "قررت وقتها في برنامج مع صديقي محمود سعد، وكان من ضمن فقرات البرنامج إن في نهايته الضيف يقول سر لم يقوله من قبل، وفاجأة حسيت إنى عاوزة أقول السر ده وهو أن أدهم ابنى بجد مش متبنياه".