وقع خلاف أمس بين الفنان رامي صبري والملحن عزيز الشافعي، بعد ان اتهم الاول بأن عزيز يأخذ اعماله الفنية ويعرضها على مطربين دون الرجوع له.

وتواصل موقع "الفن" مع رامي صبري، واكد أن الموضوع انتهى وأنه لا يريد ان يعلق على الامر، واشار الى انه قام بمسح البمنشور عن صفحته الذي كان قد كتب فيه: "ولتاني مرة الملحن عزيز الشافعي يأخذ اغنية مني واحنا شغالين فيها ويديها لفنان تاني وهو الفنان عمرو دياب بنفس الشكل التوزيعي والموزع اغنيه شكرا كده للي سبنا اغنية زي مانتي، لذلك قررت عدم التعامل معه مرة أخرى.
ورد وقتها ليه عزيز وكتب":مش هرد بالتفاصيل على كلام الزميل المحترم ، عشان لما الواحد يبقى ليه فضل بعد ربنا ف نجاح فنان و بيزود رصيده مع الناس ، بيعز عليه بعد كدة يقلل منه حتى لو تجاوز .
وتابع :" رغم إن كلامه كله (مالوش أي اساس من الصحة) ، احب دايما اشوفه ناجح و بيكمل اللي عملناه، و بشكره على إستجابته لطلبي و قراري الشخصي الي بعتهوله الصبح من خلال صديقنا المشترك محمد حامد بإننا منشتغلش تاني و نكتفي بنجاحاتنا."


واضاف:"و بعتذر للصحفيين اللي بيتصلوا بيا مش عايز ادي الموضوع اكبر من حجمه وبكتفي بالبوست ده و بالكلام المحترم اللي كتبه زميلي و شريكي تامر حسين على صفحته عن أغنية شكرا ، اما بخصوص زي مانتي ف ممكن ترجعوا للصديق المشترك محمد حامد و تسألوه، و شكرا لحد كدة.