أثارت صورة نشرتها الممثلة المصرية ​ريم البارودي​ مع الممثل المصري ​أمير شاهين​ شقيق الممثلة المصرية ​إلهام شاهين​ جدلاً واسعاً بين المتابعين الذين عمد البعض منهم إلى تزويجهما.
وكانت نشرت البارودي الصورة عبر صفحتها الخاصة على أحد مواقع التواصل الإجتماعي لمناسبة عيد ميلاد أمير، وظهرا فيها وهما يحتضنان بعض، وعلّقت عليها بالقول:"مهما كتبت عمري ما أعرف أوصف شعوري أو أقدر أحكي عن 15 سنة صداقة ربنا يديمك في حياتنا جميعا لأنك ونعم الصديق بجد واسمك على مسمي أمير أصحابك كل سنة وإنت دايما كده متربي وطيب عقبال مليووووووون سنة..عيد ميلاد سعيد يا أفضل صديق للأبد".
وبدوره ردّ أمير قائلا لها:"حبيبتي وصحبتي وعشرة عمري اللي مقدرش أبدا أستغنى عنها ربنا يخليكي ليا دايما في حياتي ومع بعض العمر كله يا أحلى ريكااا".
وعلى الرغم من تأكيدهما في تعليقهما على أن علاقتهما مجرد صديقين مقربين، إلا أن عدد من المتابعين إستفزته طريقة إحتضانهما لبعض، ومن بين هذه التعليقات "بالنسبة للأحضان دي بجد بتاعة المتجوزين متنفعش خالص للأصحاب"، و"طاب نقول مبروك"، و"دي صور واحد ومراته"، و"سيبك بس من صديق دى والله لايقين علي بعض انتو الاتنين إنتى طيبة وهو مؤدب طيب والطيبون للطيبات وياما أصحاب أصبحو أحباب لايقين على بعض بجد"، و"افتكرتهم اتخطبو".