بعدما تم الإعلان عن أن تقديم حفل ​جائزة الأوسكار​ 2019 سيكون من نصيب النجم العالمي ​كيفين هارت​، فاجأ هارت متابعيه باعتذاره عن عدم قيامه بهذه المهمة.

وفي التفاصيل، كان كيفين هارت بالسابق قد هاجم مثليي الجنس وسخر منهم، الأمر الّذي عرّضه لهجوم حاد من قبل المتابعين الّذين عارضوا فكرة تقديمه لحفل يشمل الجميع، وجاء في منشور جديد له: "اعتذر عن عدم تقديم الحفل، وذلك  لأنني لا أريد أن أكون مصدر إلهاء في ليلة يجب أن يحتفل بها العديد من الفنانين الموهوبين المذهلين.. أعتذر بصدق لمجتمع المثليين عن كلماتي غير الحساسة بالماضي".

كما نشر على إحدى صفحاته الخاصة عبر مواقع التواصل الاجتماعي فيديو تحدث فيه كيفين عن انتقاده من جانب البعض، وعن "الطاقة السلبية" الموجهة ضده، قائلا لمنتقديه: "توقفوا عن البحث عن أسباب الغضب".

 

Stop looking for reasons to be negative...Stop searching for reasons to be angry....I swear I wish you guys could see/feel/understand the mental place that I am in. I am truly happy people....there is nothing that you can do to change that...NOTHING. I work hard on a daily basis to spread positivity to all....with that being said. If u want to search my history or past and anger yourselves with what u find that is fine with me. I’m almost 40 years old and I’m in love with the man that I am becoming. You LIVE and YOU LEARN & YOU GROW & YOU MATURE. I live to Love....Please take your negative energy and put it into something constructive. Please....What’s understood should never have to be said. I LOVE EVERYBODY.....ONCE AGAIN EVERYBODY. If you choose to not believe me then that’s on you....Have a beautiful day

A post shared byKevin Hart(@kevinhart4real) on