نشرت الممثلة ميرهان حسين صورة لها عبر حسابها الخاص على احد مواقع التواصل الاجتماعي، وجّهت من خلالها رسالة للجمهور اكّدت فيها ان المشاهير لا ينعمون دائما بحياة سعيدة، بل يمرّون احيانا بظروف صعبة وقاسية.


واكملت أنها تهاونت في حقوقها كي لا تلحق الضرر والشائعات بعائلتها.

وكتبت قائلة: "كان نفسي من فترة اقول للناس ارحموا الفنانين شوية... الفنانين و الفنانات مش زي مانتوا فاكرينهم بيتدلعوا و يكسبوا ملايين لأ .. انتوا ماتعرفوش التعب و الظروف القاسية جدا اللي ممكن تعدي على فنان ومايقدرش يعبر عنها ولا يملا الدنيا شكوى زي اي شخص عادي... ابسط حقوقه فإنه يعبر عن ألمه مايقدرش يصرح بيه ... لأنه هايفتح على نفسه أبواب حكم الناس القاسية اللي مابترحمش و اللي هاتألف فوق الحكاية الحقيقية مليون حكاية كدب.. انا واحدة من الناس اللي سكتو على حقهم و تحملت اللي مايتحملوش جبل عشان ماسمعش حكايات ظالمة و تعليقات و إشاعات مؤذية ليا و لأهلي.. إليسا خبت مرضها و قاومته لحد ماتغلبت عليه و أعلنت عنه بعد ما شفيت.. ده مثال للصراع اللي ممكن تعيشه فنانة أو شخصية عامة بعيد عن الأضواء و تظهر للأضواء بوجه آخر مشرق و رائع... و كمان تشوفه بيشتغل و بينجح وانت ماتعرفش الحالة اللي كان فيها وهو بيقدم عمل فني يسعد بيه جمهوره ..
اتمنى ان الناس تعرف ان الفنان إنسان و ممكن يكون بيعاني معاناه انت لا تعلم عنها شئ و بتنتقده فقط و تقسى عليه و تحلل و تحرم وتدخله النار وانت قاعد مكانك بكلمتين على موبايل في إيدك و تنسج قصص و اشاعات وانت لا تعلم إلا اقل اقل القليل عنه ....
تحية لإليسا.. تحية للأقوياء الذين لا يظهرون قوتهم لنا ولكنهم يخوضون معارك لا نعرف عنها شيئ".