تشكل الفنانة إليسا حالة خاصة بالوطن العربي كلما قررت اصدار البوم جديد وينتظر الجمهور بفارغ الصبر ما ستقدمه الفنانة التي تربعت على عرش الاغنيات الرومانسية الرائعة.

الليلة يسدل الستار على الالبوم المنتظر منذ اشهر وهو منها الى كل من يحبها فاختارت اغنية "الى كل اللي بيحبوني" لتكون عنوانه الاساسي.

الالبوم وصل إلى 16 أغنية هي : الى كل لي بيحبوني ،كرهني، ما فيش أسباب، نفسي أقوله، أنا وحيدة، لسة فيها كلام، حكايات، بين قلبي وقلبك، مريضة اهتمام، ارتاح وعيش، إنت ومعي، بينا نعشق، كتيرة عليه، من عينيا دي، عالمخفي، وحشتوني". تتعاون اليسا فيه مع عدد من الشعراء المصريين واللبنانيين منهم: رامي جمال، محمد يحيى، أسامة مصطفى، مدين، أمير طعيمة، نادر عبد الله وسليم عساف وعلي المولى وغيرهم.

ومواكبة منا لتفاصيل الالبوم الذي من دون شك سينعش سوق المبيعات في الدول العربية، نكشف عن كلمات واحدة من اجمل اغنيات الالبوم وهي اغنية رومانسية ايقاعية بامتياز وهي اغنية "لسه فيها كلام"، التي يقول مطلعها :"لسه فيها كلام معاه يتقال سنين قدام هواه لا في يوم ولا في ايام ولا في سنين هينفع احكي عن معناه .. لسه فيها مواعيد كمان هيجدّ فيها جديد عشان في ايد هتحضن ايد وروح هتعيش لروح بعد الحياة بحياة".

"لسه في اوقات ما بينا مليانين حكايات عشنا لهفة ومقابلات وشوق سوا يختصر مسافات.. لسه في ايام قصادنا وعد ما احلام تاخدنا الف حاجة عالبال دي لو تتقال في لسه حاجات".

ويقول المقطع الثاني من الاغنية: "لسه في احساس اكيد هياخدنا سوا من الناس بعيد وفي لسه الف مكان كمان يشهد على حب القلوب شيلاه .. لسه بينا حوار كبير وفي رغي ليل ونهار كتير وضحك وسهر وهزار وفي قرب ودفا وحنية وانا وياك".

انها ليلة روتانا وإليسا وجمهورها الأكبر بالعالم العربي.