تعرضت الممثلة المصرية لموجة كبيرة من الإنتقادات فريدة سيف النصر من قبل العديد من المتابعين، مشيرين إلى أنها كانت السبب في عرقلة تصوير مسلسل "العتاولة" الذي عرض خلال السباق الرمضاني الأخير، وذلك عبر صفحتها الخاصة على موقع التواصل الإجتماعي.


وعلقت فريدة قائلة :"ردوا انتم يا اولادي في العتاولة، قال ايه اللهم صلي عالنبي كنت في التصوير معاكم مش عايزاكم تبقوا كويسين وباوتركم جامد، بإمارة انكم معظم الوقت معايا في اودتي ،حسبي الله، هو ايه الغل مني ده عيب انا لا املك في الدنيا إلا بفضل الله حب الناس ليا، وده اللي تاعب اللي بيكتب والناس تتداول الكلام، واعتقد ربنا بيحب الطيب وا الا مايحببش خلقه فيا، يا اهمدوا يا ربنا يتصرف فيكم في لسه بناتي مش عندي بس هما هايكلموا بعض وفي امير".
وتابعت فريدة :"يا جماعة دول حبايب قلبي وبنكلم بعض على طول دول ولادي يا حقيرين، وكل زملائي من زمان لليوم بس خلينا في الكلام الحالي وبالنسبه لزمايلي الكبار متهيألي سمعتم مع عمر ديب اول ما كلموني قالوا واو وكلهم رحبوا ووحشتينا هاتموتوا صح".
وختمت :"أنا كان معايا احلى ناس اخراج وتمثيل وإنتاج ، وبحبهم وبيحبوني، عينكم بس جت مسممه وفي رجلي والحمدلله جت فيا مش في حبايبي كلهم، وخفيت بفضل الله ، حسبي الله".