توجهت الممثلة المصرية بدرية طلبة للممثل محمود المهدي، طليق الممثلة منة عرفة، برسالة شديدة اللهجة بعدما حصل تبادل للاتهامات بينهما خلال الساعات الماضية لاعتبارها بأنه يسعى وراء الشهرة، ويهاجم مشاهير لهذا الغرض.


وتصدرت طلبة مؤشرات البحث بعد الكلام الذي كتبته عن المهدي في صفحتها وجاء فيه :"عايز تشتهر؟ إطلع اشتم فنان، عايز شهرة أكتر؟ اشتم الوسط الفني، عايز شهرة أكتر وأكتر؟ لايڤات كتير واشتم. بتشتغل إيه؟ ممثل بنتج لنفسي بفلوسي، متجوز مين؟ ممثلة. طب بعد اللايفات والشتيمة اتشهرت؟ لا طب عملت إيه؟ طلقت مراتي الممثلة! بجد ولا زي كل مرة؟".
وكان محمود المهدي شن هجوماً على نقابة المهن التمثيلية فكتب عبر خاصية "القصة" في صفحته بموقع للتواصل الاجتماعي بعد وصف من النقيب أشرف زكي له بـ"النكرة"، وجاء في منشور المهدي :"هيتم أخذ الإجراءات القانونية من شخص مفروض قدوة للفن والممثلين ومفيش حد فوق القانون، وللأسف مافيش حد هيقف معايا في ده عشان المصلحة.. بس الحمد لله الأهم من كل ده ربنا معايا، وعمري ما هسكت لما أشوف حاجة غلط". الأمر الذي حدا بـ بدرية طلبة لمطالبة النقابة باتخاذ كافة الإجراءات القانونية اللازمة لمقاضاة أي شخص يتطاول على الوسط الفني.